Bureaukit Thijs Launspach

Scrol hier

Welkom bij de bureaukit van Thijs Launspach. Hier vind je de meest actuele informatie rondom de mogelijkheden, prijzen en voorwaarden. Een vriendelijk verzoek om alle reeds aanwezige informatie te updaten aan de hand van de onderstaande gegevens.

Algemene informatie.

Biografie

Thijs Launspach (1988) is psycholoog, spreker en bestsellerauteur. Daarnaast is hij columnist van het AD, podcastmaker (van o.a. de podcast ‘Hoe ben je zo?!’ en de Thijs Launspach Podcast), docent aan The School of Life en gast in tal van programma’s. LinkedIn heeft Thijs aangemerkt als Top Voice over thema Work Life Balance. Als expert op het gebied van mentale gezondheid, stress, burn-out, millennials en de impact van social media, geeft Thijs krachtige, concrete keynotes, workshops, trainingen en inspiratiesessies met volop interactie en direct toepasbare tips en handvatten.

Thijs schreef verschillende boeken, waaronder Fokking Druk (2018), Werken met Millennials (2019) en Je Bent Al Genoeg (2022). In 2022 verscheen de Engelstalige editie van Fokking Druk, getiteld Crazy Busy. In het voorjaar van 2023 verscheen zijn nieuwste boek, Asociale Media

Beschikbaarheid

Thijs is beschikbaar voor het leveren van de volgende bijdragen:

Keynote:
De keynote sessies van Thijs bestaan uit interactieve lezingen vanaf 15 tot aan 90 minuten, waarin hij de deelnemers op interactieve wijze meeneemt in zijn visie op mentale gezondheid.

Workshop:
De workshops van Thijs zijn vergelijkbaar met de keynotes, aangevuld met extra interactieve elementen, waaronder opdrachten en oefeningen. De tijdsduur varieert van 60 minuten tot aan een dagdeel van 3,5 uur.

Training:
De trainingssessies van Thijs zijn intensieve, interactieve, programma’s gericht op specifieke onderdelen en doelstellingen vanuit de organisatie. De tijdsduur varieert van een dagdeel van 3,5 uur, tot aan meerdere dagdelen en/of dagen, afhankelijk van de doelstelling en het samengestelde programma.

Gastcollege:
Thijs heeft als oud-docent aan de UvA als ook docent bij The School of Life veel ervaring met het geven van colleges. De onderwerpen van Thijs zijn keynotes kunnen ook in een college vorm worden gegoten.

Expertbijdrage:
Thijs is een veelgevraagde tafelgast bij radio-, podcast en tv-programma’s, waar hij aanschuift om een specifiek onderwerp toe te lichten. Dit zijn veelal de gesprekken, panneldiscussies en programma’s die te maken hebben met één of meerdere van de onderstaande onderwerpen.

Dagvoorzitterschap
Thijs is een veelgevraagd dagvoorzitter tijdens de meest uiteenlopende bijeenkomsten, waarin zijn scherpe blik, expertise en nuchterheid passen bij de toon van de bijeenkomst. Thijs’ dagvoorzitterschap kan worden gecombineerd met één of meerdere onderdelen uit één van zijn keynotes, als opening, intermezzo of afsluiting.

Thijs verzorgt keynotes, workshops, trainingen, gastcolleges en expert bijdragen, in zowel het Nederlands als Engels, rondom de volgende onderwerpen:

– Stress(management) (i.c.m. burn-out(preventie))
– Mentale gezondheid
– (A)sociale media
– Voor leidinggevenden: het werken met Millennials 

Spreekonderwerpen

Stress(management) en het voorkomen van een burn-out
Op basis van zijn bestseller ‘Fokking Druk: het ultieme anti-stressboek’ (2018) legt Thijs in deze keynote uit op welke manieren je stress kunt verminderen in zowel je werk- als ook privé leven. Hoe je bijvoorbeeld het onderscheid kunt maken tussen gezonde en ongezonde stress en hoe je met die tools een burn-out kunt voorkomen. Het is een keynote voor iedereen, zowel voor werknemers als leidinggevenden en beleidsmakers. Thijs legt uit wat organisaties en bedrijven kunnen bijdragen aan het verminderen van stress als ook wat nodig is om burn-outs te voorkomen.

Mentale gezondheid
Op basis van zijn boek ‘Je bent al genoeg: Mentaal gezond in een gestoorde wereld’ (2022) legt Thijs uit hoe je, je staande houdt in een wereld van prestatiedruk, geluksterreur en idioot hoge verwachtingen. Het idee nóg gelukkiger en nóg succesvoller te moeten zijn en het gevoel nooit goed genoeg te zijn, zit ingebakken in onze tijd. Hoe je ook je best doet om ‘jezelf te verbeteren’, er is altijd wel iets aan jezelf om ontevreden over te zijn. In deze keynote laat Thijs zien dat verbinding het tegengif is in een wereld van nooit-genoeg-zijn.

(a)Sociale Media
Vanuit zijn meest recente boek (‘Asociale Media’, 2023) gaat Thijs de diepte in over de manipulatie van de socials, maar ook hoe wij kunnen ontsnappen aan die manipulatie en de greep. Hij vertelt meer over het effect van sociale media op onze gezondheid, welk spel er wordt gespeeld door de big tech en wat je zelf kunt doen om je aan de macht van de socials te ontworstelen. Een keynote met verhelderende inzichten als ook praktische tools waarmee je direct aan de slag kan.

Werken met Millennials (voor leidinggevenden)
In 2019 schreef Thijs het boek ‘Werken met Millennials’ waarin hij de uitdagingen en kansen beschrijft van het werken met de generatie die werd geboren tussen 1980 en 2000. Millennials worden gezien als ambitieuze krachten die nieuwe oplossingen voor oude problemen weten te vinden. Toch kent deze generatie ook kwetsbaarheden. Omgaan met negatieve feedback is soms een uitdaging en frustratie in het werk ligt op de loer. De grootste uitdaging ligt bij stress: onder jonge werknemers is het aantal burn-outs veel hoger dan bij andere leeftijdsgroepen. Zijn deze millennials nu echt zo anders dan andere generaties? Waarom komen er bij hen zoveel burn-outs voor? En vooral: wat kun je als manager doen om goed leiding te geven aan deze groep? In deze keynote legt Thijs uit hoe je de millennials waar jij leiding aan geeft in hun kracht zet en voorkomt dat ze opbranden.

Tijdens de trainingsvariant behandelt Thijs het leidinggeven aan één van de nieuwste generaties op de werkvloer. Hoe laat je de millennials in je team floreren? Hoe voorkom je dat ze opbranden? Wat maakt het leiding geven aan deze groep lastig, en hoe kun je de uitdagingen het beste ondervangen? Met deze training krijg je de ultieme handleiding in het leiden van millennials.

Fokking druk – 3-daagse-training variant
Stress is onvermijdelijk, maar druk zijn is een keuze. We hebben het tegenwoordig druk. We managen onze tijd, hebben verantwoordelijke banen en hebben ook in ons dagelijks leven te maken met drukte. Met een actief en uitdagend leven is uiteraard niets mis, zolang je stress maar buiten de deur houdt. Stress is (helaas) onderdeel van ons moderne leven. Dat is geen ramp, maar betekent wel dat je een manier moet vinden om de drukte in je werk en je leven te managen. Doe je dat niet effectief, dan ligt een burn-out op de loer. Hoe? Dat leer je in deze training.

Fokking druk is een training van drie dagen / drie dagdelen over het managen van stress en het voorkomen van burn-out. De deelnemers leren van de trainer én van elkaar hoe ze stressbestendiger kunnen worden. Hiervoor wordt gebruikgemaakt van de technieken uit de bestseller Fokking Druk van Thijs Launspach. Onderdelen van de training zijn onder meer: de basics van stress, stress-signalen herkennen, prioriteiten stellen, je tijd effectief indelen, ‘nee’ zeggen, plannen en ontspannen.

Alle bovenstaande onderdelen kunnen worden uitgevoerd in keynote, workshop en trainingsvorm en zijn beschikbaar in zowel Nederlands als Engels.

Aanvullende mogelijkheden

Naast de reguliere bijdragen van Thijs bestaat de mogelijkheid om de sessie, interactie en het effect uit te breiden met diverse aanvullende mogelijkheden. Middels deze aanvullingen wordt nóg meer verdieping gebracht in de sessies en kunnen de deelnemers direct aan de slag met concrete handvatten.

Teaser video
Om het publiek alvast aan het denken te zetten kan Thijs zorgen voor een digitale, op maat gemaakte video. Middels een enthousiasmerend filmpje geeft Thijs alvast een voorproefje van wat de deelnemers te wachten staat en worden zij vast aan het denken gezet over bepaalde onderwerpen ter voorbereiding op de sessie.

Online hand-out
De hand-out, behorende bij de keynote en workshop, is gevuld met aanvullende informatie, praktische tips en interactieve opdrachten. De deelnemers ontvangen hiermee handvatten om de inhoud van de keynote of workshop toe te passen in de praktijk. De hand-out kan naar wens ook worden aangepast met branding van de klant, inclusief een persoonlijk voorwoord van de klant.

Boeken
Het aanbieden van een boek van Thijs is, naast een tastbare herinnering, de meest ideale aanvulling op een keynote of workshop, waarbij de deelnemer de diepte in kan duiken rondom het onderwerp wat tijdens de keynote of workshop besproken is.

E-mail sequence
De impact van een keynote of workshop van Thijs kan worden versterkt door middel van een e-mail sequence; gedurende een periode van vier weken krijgen de deelnemers een e-mail van Thijs met daarin extra content, overdenkingen en interactieve opdrachten.

Praktische informatie.

Uitleg werkwijze
  1. Aanvragen kunnen per mail worden gedaan bij Meike Versluijs, de PA van Thijs, via meike@thijslaunspach.nl.
  2. Indien de aanvraag ook rechtstreeks en/of via meerdere bureaus binnenkomt, zal enkel de eerste aanvraag in behandeling worden genomen. Er worden geen secundaire opties geplaatst voor dezelfde aanvraag.
  3. Meike zal de aanvraag beoordelen of deze passend is bij de inhoud en mogelijkheden van Thijs en controleert zijn beschikbaarheid.
  4. Meike zal zo spoedig mogelijk terugkoppelen of Thijs beschikbaar is. Bij beschikbaarheid wordt direct een optie geplaatst in Thijs’ agenda.
  5. Indien de klant aanvullende informatie wenst te ontvangen, dan kan de infosheet worden toegestuurd door het bureau.
  6. Bij een definitieve boeking stuurt Meike een vragenlijst door die ingevuld kan worden door het bureau en/of de klant.
  7. Zodra het bureau de vragenlijst heeft ingevuld en de boekingsbevestiging heeft toegestuurd, is de boeking volledig geregistreerd. 
  8. Na registratie van de boeking stuurt Meike twee mogelijke data/tijdstippen waarop een voorbespreking kan plaatsvinden naar het bureau.
  9. Het bureau stemt met de klant een geschikt moment af voor de voorbespreking en ontvangt van de klant eventueel een Teams/Zoom/Meet-link. 
  10. De datum/tijd/link wordt door het bureau doorgestuurd naar Meike en zij plaatst vervolgens alle informatie in de agenda van Thijs.
  11. Eventuele afwijkende afspraken naar aanleiding van het voorgesprek zullen door  Meike worden doorgegeven aan het bureau.
  12. Na afloop van de bijdrage ontvangt het bureau een factuur voor de geleverde diensten, die binnen tien dagen kan worden voldaan.
Prijslijst

Prijslijst:
1.   Reguliere keynote/webinar tot 90:00 min.: € 3.950,00
2.   Workshop dagdeel, 3,50 uur: € 4.395,00
3.   Workshop hele dag, 7,00 uur: € 5.595,00
4.   2 x Reguliere keynote tot 90:00 min. direct na elkaar: € 4.395,00
5.   2 x Reguliere keynote tot 90:00 min. lange pauze: € 4.595,00
6.   2 x Reguliere keynote tot 90:00 min. losse data: € 5.595,00
7.   Dagvoorzitterschap dagdeel, 3,50 uur: € 4.395,00
8.  Dagvoorzitterschap hele dag, 7,00 uur: € 5.595,00

Prijslijst aanvullingen:
1.  Standaard hand-out in PDF formaat: € 245,00
2.  Op maat gemaakte hand-out in PDF formaat: € 295,00
3.  Teaservideo van maximaal 90:00 seconden: € 195,00
4.  Terugkijklicentie bij opnames, eerste week: € 0,00
5.  Terugkijklicentie bij opnames, eerste 4 weken: € 495,00
6.  Verlenging terugkijklicentie, per 4 weken: € 395,00

Intervisiepakket #1: € 4.495,00
Het Intervisiepakket van Thijs bestaat uit een live keynote op locatie, een online hand-out voor alle deelnemers, een teaservideo om de deelnemers te enthousiasmeren én vijf boeken voor de eerste aanmeldingen of om te verloten.

Intervisiepakket #2: € 5.395,00
Het Intervisiepakket XL full workout pakket bestaat uit een live keynote op locatie, een online hand-out voor alle deelnemers, een teaservideo om de deelnemers te enthousiasmeren, tien boeken voor de eerste aanmeldingen of om te verloten én een online incheck moment waarbij Thijs de deelnemers opfrist en hen daarbij de gelegenheid geeft vragen te stellen.

Toelichting prijslijst:
– Alle bovengenoemde prijzen zijn exclusief reiskosten en 21% BTW.
– Reiskosten bedragen € 0,35 per kilometer vanaf Haarlem.
– Alle bovengenoemde prijzen zijn inclusief bureaufee van 20%.
– Voor het bestellen van boeken gelden aangepaste inkooptarieven, afhankelijk van de aantallen. Bureaufee is niet van toepassing bij boekeninkoop.
– Keynotes en workshops zijn inclusief één voorbespreking van 30 minuten.
– Dagvoorzitterschap is inclusief twee voorbesprekingen van 30 minuten.
– Voor goede doelen, onderwijsinstellingen en bibliotheken hanteert Thijs aangepaste tarieven. Informeer hiervoor bij Meike naar de mogelijkheden.

Technische & locatie benodigdheden
  1. Thijs gebruikt voor grote groepen bij voorkeur een draadloze headset of een draadloze dasspeldmicrofoon. Graag een extra handmicrofoon voor de interactie met het publiek. Voorafgaand aan de sessie vragen we de mogelijkheid om de techniek te testen zonder publiek, om niet tijdens de sessie voor verrassingen te komen te staan.
  2. De slideshow is belangrijk voor de sessie. We verzoeken daarom een groot en duidelijk scherm, zodat iedereen de slideshow goed kan zien. 
  3. Thijs zal zijn eigen laptop aansluiten via een HDMI-aansluiting. De laptop zal daarbij op het podium staan (dus niet op de techniektafel). De HDMI aansluiting zal dus naar het podium moeten leiden. Indien deze niet aanwezig is, graag van tevoren even contact opnemen met ons, zodat we een passende oplossing kunnen vinden.
  4. Tijdens de sessie heeft Thijs een statafel nodig om zijn laptop op te plaatsen. Deze kan aan de zijkant op het podium worden geplaatst.
  5. Thijs gebruikt zijn eigen klikker, en gebruikt zijn eigen laptop als presentatie monitor, zodat hij zijn aantekeningen, de tijd en de slideshow in de gaten kan houden.
  6. Wanneer er na afloop van de sessie een signeersessie plaatsvindt, willen we vragen om te zorgen voor een tafel, stoel, drinkwater, papier (zoals post-its) en een aantal (sneldrogende) balpennen.
  7. Indien de sessie online plaatsvindt, zal de opdrachtgever zorgdragen voor de techniek en de juiste uitnodigingslink waarmee Thijs kan aansluiten op het evenement.
  8. Mocht je geluids- en/of video-opnamen willen maken, laat dit dan vooraf aan ons weten. We ontvangen na afloop graag een kopie van deze opnamen die Thijs eventueel vrij kan inzetten voor promotionele doeleinden. Het is – zonder onze toestemming vooraf – niet toegestaan om de volledige sessie openbaar toegankelijk te maken via internet. Dan wel in beeld of audio. Het gebruik van fragmenten is wel mogelijk in overleg.
  9. Opnames van webinars en andere online sessies kunnen, als dit schriftelijk is overeengekomen, intern ter beschikking worden gesteld voor een vooraf bepaalde periode. Bij plaatsing langer dan één week wordt een opnamelicentie gehanteerd. De hoogte van deze licentie is afhankelijk van de periode.
  10. De inhoud van de sessie wordt door Thijs bepaald op basis van de afspraken die vooraf worden gemaakt. Thijs heeft de vrijheid om binnen deze afspraken inhoudelijk af te wijken indien hij dat nodig acht om de ervaring van de bezoekers te maximaliseren en/of problemen te ondervangen.
  11. Zonder het van tevoren overeen te komen is het niet mogelijk om Thijs te verbinden aan producten, diensten of een organisatie.
  12. Als de lezing rond lunchtijd is, dan wordt het verzorgen van een (lichte) lunch voor- of achteraf op prijs gesteld. 
Aanvullende voorwaarden
  1. Indien de opdrachtgever de overeenkomst beëindigt of verplaatst in de periode van minder dan 14 dagen voor het evenement, zal het volledige tarief, 100%, in rekening worden gebracht
  2. Wij doen er alles aan om van de sessie een succes te maken. Wanneer we ons in uitzonderlijke omstandigheden om wat voor reden dan ook genoodzaakt zien om de sessie te annuleren zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele schade. We zullen proberen om een andere datum voor te stellen of zorgen voor een volledige restitutie.
  3. Zonder het van tevoren overeen te komen is het niet mogelijk om Thijs te verbinden aan producten, diensten of een organisatie.
  4. Indien de opdrachtgever besluit het evenement te annuleren uit voorzorg, zonder dwingend overheidsadvies en/of aangescherpte maatregelen die de uitvoering van het evenement onmogelijk maken, zal er geen restitutie van de (aan)betaling plaatsvinden en is een volledige betaling van het overeengekomen bedrag vereist.
  5. Bij verplaatsing door de opdrachtgever binnen hetzelfde kalenderjaar blijft het overeengekomen tarief van kracht. Bij verplaatsing buiten het huidige kalenderjaar gelden de (nader aan te kondigen) nieuwe tarieven van het desbetreffende kalenderjaar.

Media.

Pers/intro/aankondigingstekst

Ten behoeve van het aankondigen van Thijs, voorafgaand aan de bijeenkomst of live voorafgaand aan de keynote of workshop, kunnen deze teksten – of een eigen variatie daarvan – worden gebruikt.

Introductietekst:
Thijs Launspach (1988) is psycholoog, spreker en bestsellerauteur. Daarnaast is hij columnist van het AD, podcastmaker, docent aan The School of Life en gast in tal van programma’s. Als expert op het gebied van mentale gezondheid, stress, burn-out, millennials en de impact van social media, geeft Thijs krachtige, concrete keynotes, workshops, trainingen en inspiratiesessies met volop interactie en concrete, direct toepasbare tips en handvatten.

Thijs schreef verschillende boeken, waaronder Fokking Druk (2018), Werken met Millennials (2019), Werk Kan Ook Uit (2020), Je Bent Al Genoeg (2022) en Asociale Media (2023). In 2022 verscheen tevens de Engelstalige editie van Fokking Druk, getiteld Crazy Busy. In 2024 kwam zijn laatste boek ‘We Doen Allemaal Maar Wat‘ uit.

Bullet-points live aankondiging:

– Thijs schrijft twee keer per maand een column in het AD, waarin hij wekelijks tips geeft voor meer geluk en minder stress op je werk.
– Bracht de afgelopen jaren negen boeken uit; waaronder Quarterlife (2012), Het Millennial Manifest (2017), Fokking Druk (2018), Werken met Millennials (2019), Werk Kan Ook Uit (2020), Je Bent Al Genoeg (2022), Asociale Media (2023) en We Doen Allemaal Maar Wat (2024).
– ‘Fokking druk’ werd vertaald in het Engels en in het Portugees en ligt in diverse internationale boekenschappen over de wereld.
Reviews

“Thijs is gevraagd als spreker voor het StrategiePlatform Gemeenten. Omdat Thijs wetenschappelijk onderzoek heeft gedaan naar deze generatie en hier een boek over heeft geschreven is hij gevraagd als leadership development spreker. De reactie vanuit het publiek over zijn presentatie was goed. De mensen die op het platform aanwezig waren zijn veelal de ouders van de generatie waar zijn presentatie over ging. Hierdoor waren heel veel dingen herkenbaar. Herkenbaar was een woord wat ik veel hoorde vanuit het deelnemersveld. De discussie laaide al op tijdens de presentatie. Zijn presentatie was namelijk opgebouwd uit eerst de presentatie van zijn wetenschappelijke bevindingen. Om hier vervolgens tips aan te koppelen voor managementniveau. De presentatie was daardoor een goede balans tussen wetenschappelijke onderbouwing en praktische tips.”
Management Events

“Omgaan met stress, anders gezegd hoe voorkom ik stress, en hoe voorkom ik een burn-out en wat zijn de signalen dat dit op de loer ligt, zijn mij zo helder geworden na de lezing van Thijs. Op een hele duidelijke manier verwoord, het mentale maar ook zeker het fysieke deel.”
PepsiCo

“Thijs past precies in het concept van de Universiteit van Nederland: het écht toegankelijk maken van academische kennis. Hij somt niet gewoon wat feitjes op maar zoekt contact met het publiek en durft zijn kennis over te dragen op een verhalende manier. Je blijft als vanzelf geboeid luisteren tijdens zijn verhaal. Uit het (jonge) enthousiaste publiek hoorden we achteraf dat ze het gevoel hadden dat zijn boodschap echt aan hen persoonlijk gericht leek, niet dat Thijs alleen voor zichzelf op het podium stond. Dat contact is zeker niet gewoon voor een academicus, maar echt een kunst op zich.”
Universiteit van Nederland

“Top pres(en)tatie. Voor ons grote mediabedrijf met 1100 medewerkers wilden we een interne show maken, in webinar vorm, waar het actuele thema ‘burn-out en stressmanagement’ centraal zou staan. Thijs was erg enthousiast over het idee en wist dit precies naar onze wensen in te vullen. Een erg professionele, sympathieke spreker die zijn duidelijke verhaal in een speelse vorm heel goed wist over te brengen.”
NEP Group

“Thijs is een enthousiaste spreker. Hij heeft een heldere stem, weet meteen zijn publiek voor zich te winnen. Houdt ook rekening met zijn publiek en betrekt zijn toehoorders meteen bij zijn verhaal. Geeft ook duidelijk aan waar hij naartoe gaat met zijn verhaal. Je weet meteen waar je toe bent!”
Universiteit van Amsterdam

WhatsApp chat